31 dec. 2012

2012

Detta år har jag känt mig lite stabilare än de tidigare. Det har varit ett år med färre ups and downs, färre ångestkänslor, färre hårfärgseskapader och festivaler. Det har varit ett år där jag med saknad ibland tänkt på de vänner jag tappat kontakten med, ett år där jag som vanligt läst många böcker, sett många filmer, spelat en del tv- och datorspel, lärt mig nya låtar och lyssnat på massor av musik. Som vanligt tänkte jag summera genom att skriva de saker jag kommer ihåg bäst från varje månad:

Januari
-Badade i en isvak på idrotten.

-Var på hemvärnsövningen nattfrost/nattkyla eller vad sjutton den hette, fett jobbig.

Februari
-Såg Anna Ternheim i Flygeln.
-Spenderade sportlovet i Uppsala.

Mars
-Hände inte så mycket, hade ganska stort energiprojekt i skolan om kärnkraft i alla fall.

April
-Var sjuk större delen av påsklovet.
-Kära syster praktiserade på en redaktion i Lkpg och bodde hos oss temporärt.
-Var på tävlingen SAAB-skölden, gick sämst :$

Maj
-Hade jättelångt nationellt prov i fysik, typ 4 h.
-Kristihimmelfärdshelgen spenderades i Paris med mor och hennes franskelever, askul faktiskt!
-Dagsvisit i Sthlm med skolan.
-Såg dåvarande niornas pjäs i Folkets hus, lite kul.

Juni
-Efter kontakt med några KSM-elever så började jag kämpa på manuset till Solen sken den dagen.
-Var på bio ett par gånger, den mest minnesvärda filmen var väl Prometheus.
-Drog till Finland och firade morfars födelsedag.
-Massor av trädgårdsarbete.

Juli
-Var i Gotland en vecka med föräldrarna, systern och pojkvännen. Var på Almedalsveckan i Visby och en del utflykter. Trevligast var när jag och Simon gick och pratade långt in i natten.
-Slåttskär, som vanligt, med bara föräldrarna. Mys ändå. Mest omtumlande var att rädda en harunge som satt fast i ett stängsel med ena bakbenet. Ett av de mest känslosamma ögonblicken i mitt liv faktiskt, när jag såg hur stängslet skar igenom benet mer och mer ju närmare jag kom, hur rädd haren blev för mig och hur mycket den blödde. Men det gick till slut, fast den haltade efteråt så verkade den överleva!
-Var på utebio för första gången. Såg The Artist om jag minns rätt, och det regnade.

Augusti
-Fyllde 17. Inte särskilt minnesvärd födelsedag, åt sushi och fick böcker i alla fall. Shit vad gammal man börjar bli, vill vara barn för evigt ju.
-Auditions till Solen sken den dagen.
-Började tvåan.
-Slutade på hemvärnet.
-Jag och Simon firade ett år tillsammans genom att först agera statister på ett fält och sen dra på utebio och se en Woody Allen-film.

September
-Åkte till Sthlm och köpte en elgitarr med bästa broderns hjälp.
-Inspelning av Solen ...
-Var på konsert med violinisten Ann-Sophie Mutter och Norrköpings symfoniorkester. De spelade Brahms violinkonsert.

Oktober
-Var på filmtävlingen Guldsvanen, där vår film Klasskampen inte vann men gick vidare till Novemberfestivalen i alla fall. Det var många bra filmer som visades!

November
-Innebandyturnering i skolan. Gick dåligt för vårt lag.
-Eastwoodpremiär, där alla årets sex Eastwoodfilmer visades. Riktigt kul att se båda det egna och de andra bidragen.

December
-Massor av prov, som alla gick ganska mediokert. Framförallt skitprovet i svensk grammatik.
-Firade denna jul med de älskade morföräldrarna på besök.

Tja, kanske inte världens mest spännande år, och nog känns det som att något saknas när man inte dragit på någon rock/metalkonsert. Men men, får la duga! 2013 blir året då jag fyller 18, får börja supa och ta droger, förhoppningsvis börjar övningsköra och lära mig ta mer ansvar. Till sommaren hoppas jag på semestrar och event. Tänker inte ha några nyårslöften utom de löften jag alltid har, som -var snäll och -fucka inte upp allt osv.
/snäll_tjej_95

1 kommentar: