31 dec. 2014

2k14

Ett superstandard litet inlägg om 2014, tog frågorna från en annan blogg

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Tog studenten. Flyttade hemifrån. Skaffade körkort. Började på universitetet.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Frankrike (och alla länder vi passerade på vägen dit), Tunisien, Finland.




Bästa köpet?
Ett par bra springskor

Vad önskar du att du gjort mer?
Lärt känna nytt folk (mvh för blyg för denna värld)

Vad önskar du att du gjort mindre?
Som alltid - dötid på internet.

Största musikaliska upptäckten?
Gojira. Framförallt låten Ocean Planet, vet inte hur många gånger jag lyssnat på den låten, och den är lika bra varje gång. Gåshud.

Största framgång?
Att jag så smått börjat plocka isär tidigare destruktiva tankemönster

Favoritprogram på TV?
Parks and recreation. Top of the lake.


Största misstaget?
Att jag inte tog hand om mig själv bättre, 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare än året innan iaf.

Något du önskade dig och fick?
En smartphone (av min snälla syrra)

Bästa boken du läste i år?
Står väl mellan The Bell Jar och Alias Grace.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Spelade Nosgoth med en kompis och åt thaimat.

Vad spenderade du mest pengar på?
Overpriced fika på stan, overpriced öl på krogen.

Vad fick dig att må bra?
Tumblr. Och skogen. Och pussar.

Mest stolt över?
Gjorde en helt ok falafelrulle en gång. Blev lite bättre på att stå upp för mig själv.

Högsta önskan just nu?
Att jag får upp min studiemotivation (och studieteknik) inför nästa period.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Fokusera mer på att förstå och lära (och mindre på katastroftankar, jämförelser med andra och ångest). Planera min tid bättre. Förhoppningsvis kunna gå på lite fler spelningar/konserter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar