9 jan. 2015

Saker jag intalar mig själv

Feminism är inte till för att göra kvinnor hårdare och män mjukare, det är till för att det inte ska finnas någon motsättning,

det finns ingen motsättning mellan att gå upp i sina känslor för ngn annan och att vara en egen person
det finns ingen motsättning mellan kärlek och självständighet (snarare raka motsatsen)
det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att se igenom bullshit/inte ta andras skit
det finns ingen motsättning mellan känslor och förstånd,, de kan (och bör) samexistera!!! (även om det är svårt ibland)
jag vill vara självständig!; men ändå ha ömhet!; och kramar!!!;
man kan vara hård och mjuk samtidigt,
gör slut på det fucking binära tankesättet i hur vi ser på människor och relationer, (där man ska vara den som bryr sig minst), , 
det är så jävla efterblivet

jag ska försöka vara så snäll jag kan (när jag inte är det är det nästan alltid pga osäkerhet, inte för att jag vill ngn illa ...)

1 kommentar:

  1. Kloka du. Om alla hade det där som nyårslöfte skulle världen bli ett ordentligt snäpp bättre.

    SvaraRadera